Waffles for January

waffles-recipeNytårsvafler. Dagen derpå. Det er nærmest blevet en tradition for mig at lave vafler den 1. januar, og hvor var det lige så godt, som det plejer at være. Nytårsaften er for mig ikke den store begivenhed; ikke i den forstand at jeg gør meget ud af den. Dog er nytåret altid en et næsten ‘afgørende’ tidspunkt for mig: her giver jeg mig selv lov til at reflektere over det forgangne år, og det giver mig anledning til at tage mit liv, beslutninger, drømme og mål op til en art revurdering – en blot en refleksion over hvad jeg gerne vil opnå i det nye år, men ligeså en refleksion, som er mere langsigtet: hvad er det for nogle frø, jeg gerne vil så i det nye år. Dette skriver jeg et seperat indlæg om, da jeg synes, at det fortjener både en uddybning men også mere plads.

Nu skal det i stedte handler om de berømte vafler, som er så nemme, at det næsten er synd ikke at lave dem!

Her er opskriften til ca. 5 stk.
2 store bananer – moste
4 æg
1/2 tsk ren vaniljepulver

Rør alle ingredienserne sammen med en gaffel, var vaffeljernet op og bag en vaffel ad gangen. Jeg lægger altid vafler på et stykke bagepapir, når de er færdige i jernet, da de ellers bliver bløde. Sommetider varmer jeg dem i ovnen for at gøre dem ekstra sprøde.
Drys med hvad end du ønsker; jeg nøjes ofte blot med kokos og ynder en spiseske peanutbutter til.
Bon appetit.

waffles-and-coffeeEvery first of January I make these wonderful waffles. They are extremely easy to do and they don’t require a load of ingredients. 
Of course I celebrate New Years Eve, but really I’m not that into it, I’m into the reflection which the New Year sets the stage for. At every end of a year I find myself in reflection upon the year that has just passed, but too about the coming year and the seeds I’s like to sow. This deserved it’s own post though why I will get back to it shortly. 
Now to the wonderful waffles that are so delicious that it’s a shame not to do them!

This is the recipe for approx. 5 pieces
2 large bananas – mashed
4 eggs
1/2 tsp. vanilla powder

Mix all the ingredients together. Heat up the waffle iron and bake one waffle at the time. 
Put the waffles on a baking sheet so they don’t get soft. Sometimes I even heat them a bit in the oven to make them crispy. 
I love a waffle with coconut flakes and a spoon of peanutbutter. 
Bon appetit. 

Waffles for January

Leave a Reply

