21 Days of Pilates

pilates-quote

I will start on Monday, and every fibre of my body tells me, that starting on a Monday is the stupidest thing to do.

På mandag begynder jeg på en udfordring for mig selv og mit velvære. Efter at have haft en lang periode kun med gåture som motion, savner jeg at bruge min krop på en bevidst, positiv måde, som får mig til at føle større velvære og mere ‘ren’ indeni. Når jeg føler mig ‘ren’ indeni, får jeg en følelse af, at min krop og mit sind er renset, at alting står skarpere, og at jeg kan tilgå mine daglige opgaver med en større ro.

Som skrevet i mit tidligere indlæg omkring det, jeg gerne vil opnå i det nye år, vil jeg gerne i gang med at dyrke mere yoga igen. Den simple årsag hertil er større velvære og muligheden for at få renset mit sind. Hertil vil jeg gerne ‘udvide’ og kickstarte med 21 dage med et pilatesprogram, som The Boho Beautiful Life står bag. Til trods for min skepsis over for youtubere, som selv lægger træningsvideoer op, men Juliana, som er en del douen bag The Boho Beautiful Life er uddannet pilatesinstruktør, hvorfor jeg tør at sætte min lid til hende. Jeg har heldigvis dyrket rigtig meget pilates før i tiden, hvorfor jeg ikke føler mig som en newbie, når det kommer til at udføre både øvelser og åndedrætsøvelser.

Som sagt starter jeg på mandag, og Gud forbyde at man starter på noget nyt om mandagen. Jeg husker at have fået at vide, at starter man på eksempelvis en slankekur (som jeg ikke tror på) en mandag, er der større sandsynlighed for, at man ikke gennemfører. Dog vil jeg på mandag lægge min yogamåtte frem som det første, og dermed er de 21 dage sparket i gang. Jeg vil supplere med min yogarutine, som jeg vist skal have opdateret en gang, g med mine powerwalks, som jeg indsætter i stedet for løb. Jeg tror på, at dette er den rette kombination for mig, givet at jeg ikke bryder mig om fitnesscentre og hård træning, som styrketræning jo er.

Jeg vil her på bloggen give en ugentlig opdatering, en art føljeton af tre omgange; første uge, anden uge og tredje uge. Jeg vil spare jer for før og efter billeder, da det udelukkende er for mit velværes skyld, at jeg gør det.
Jeg håber, I vil følge med.

pilates-quote

On Monday I will begin a new challenge I have set for myself; a 21 day pilates challenge. Given that I haven’t been doing that much yoga the past six months, I feel I need to get kickstarted – at that I will (hopefully) be with these 21 days of pilates. 
Of course I do it for my body, but mostly I will be doing it for my mind and my wellbeing. As I just wrote, I will start on Monday, and every fibre of my body tells me, that starting on a Monday is the stupidest thing to do. Nevertheless that’s my plan. Luckily I’m not a newbie, given that I have been doing a lot of pilates earlier. 
I will follow the challenge via a youtuber The Boho Beautiful Life. Juliana, who does the workouts, is a pilates and fitness instructor, why I have the courage to trust her skills. 
I will complement the pilates with my yoga program ( which might need an upgrade) and with my power walks instead of running. 
I will give you a weekly update as a serial on the 21 day pilates ‘challenge’ and let you know how it’s been going the past week. 
I will spare you for the before and after pictures, given that my looks are not the main reason for me to do this – my wellbeing in my body and my mind is my main focus
I hope you will enjoy following the progress. 

21 Days of Pilates

Leave a Reply

