Sweet Sunday Reflection

gatur-vandMandag morgen. Jeg kigger ud på vejret, og det er vidunderligt. Solen står højt, rimen og frosten er ved at brænde bort af dens stråler og herinde sidder jeg og arbejder på dels min lille virksomhed og dels på mit speciale.
I går gik J og jeg en lang tur. Han skulle oprindeligt have været i København hele dagen men valgte at blive hjemme, hvilket var os begge tiltrængt. Vi havde en vidunderlig dag med oprydning, en lang gåtur i det smukke, kolde vejr og en skøn aften, som bød på pasta med oksemørbrad med svampe og fløde. gatur-strand-2gatur-strandgatur-vand-3

gatur-anna-dobbeltI går gik jeg og reflekterede over livet og dets finurligheder. Jeg reflekterede over, at jeg er ved at starte min egen virksomhed op og over, at vi står over for en snarlig flytning. Livet vender og drejer sig i mange forskellige retninger, og sommetider må man stoppe op og reflektere over de mange steder, det bærer dig hen.
Jeg er inden for de sidste halvandet år blevet båret til Sønderborg fra Aarhus, jeg afslutter snart mit sidste semester på mit studium og er i fuld gang med at banke min virksomhed op. Jeg arbejder nærmest 24/7, enten på mine bøger eller på mit speciale, og tro det eller ej; jeg nyder hvert eneste sekund. Jeg får tid til at handle ind, til at vaske tøj, gøre rent og lave mad, og selv om det kan lyde trivielt i nogles ører, er det som honning i mine.
Om ikke andet tillader det at reflektere over hverdagen og livet i det store perspektiv; at jeg sætter stor pris på det, jeg har, og det jeg omgiver mig med. Jeg bor i vidunderlige omgivelser, og selv om det er et stort spring at flytte fra Aarhus, venner, familie og studie til en (meget) mindre by med mindre kultur, færre begivenheder og familie, der synes længere væk, priser jeg mig lykkelig over at kunne begå mig i så dejlige omgivelser; vandet ligger ‘lige hernede’ og skoven ‘lige herude’.
gatur-vand-2Det jeg vil frem til er ikke, at blot at gåturen var dejlig eller at vejret var flot. Det jeg vil frem til handler om, at man tager sig tid til at sætte hverdagen på pause i et lille øjeblik, en gåturs-øjeblik. Dette øjeblik er for nogle en life changer, som sætter tingene i perspektiv, og formår man at sætte hverdagen på pause et lille øjeblik hver eneste dag, hvad enten man mediterer, går en dejlig tur, dyrker yoga eller blot sidder med en bog, et blad, en avis eller en lille gratitude journal, vil man som oftest opleve, at livet er ret fantastisk. Jeg oplever det ved, at jeg netop sætter pris på det liv, jeg lever og de mennesker, jeg har ved min side. Jeg oplever en ro i mit hoved, som er medvirkende til, at tingene falder på plads og endvidere til, at jeg er blevet god til at tage tingene én ad gangen, simpelthen fordi jeg stopper op og tænker mig om, giver mig selv ro på øverste etage og formår at finde ind til det, der virkelig betyder noget i mit liv. I går var det gåturen, der satte mit liv i perspektiv, i dag er det yogaen og i morgen er det formentligt endnu en gang yoga og lidt skriblerier, som letter tankerne og højner værdierne.

Sweet Sunday Reflection

Leave a Reply

