Week #3

chamonix-city-centre
chamonix

Ugen er i dag startet helt vidunderligt med morgenmad sammen med min svigerfamilie hos min kærestes lillesøster. Vi bor alle sammen inden for gåafstand til hinanden, hvorfor det er dejligt nemt, nå man er inviteret til klokken 08.00 om morgenen.
Denne uge byder på en hel del specialeresearch – og læsning, arbejde på mine bøger og en skiferie, som starter på ugens sidste dag. Her er et lille udpluk af mine planer:

Mandag/
Dagen i dag er som skrevet ovenfor startet med en morgenkomsammen hos min kæreste lillesøster. Det var skønt at se dem alle, og skønt at vi er så gode til, at det blot er en lille time, man hygger sig, så man kan holde sine planer for dagen og nå sin to-do liste.
I dag arbejder jeg på mine bøger, som jeg snart skal sendt til tryk, jeg forbereder speciale og får ordnet lidt forfaldent arbejde her hjemme; oprydning til rengøring i morgen, tøjvask og indkøb til mad.

Tirsdag/ 
Tirsdag ligner rigtig meget min mandag i form af specialeforberedelse, litteratursøgning, læsning og arbejde ind imellem. Vores rengøring kommer altid hver anden tirsdag klokken 09.00, så jeg dapper muligvis op på den hyggeligste, lille café rundt om hjørnet, hvor jeg kan få den bedste chailatte og sidde og arbejde lidt. Jeg skal have sendt min første bog til tryk, så min første prioritet ligger i at få læst den igennem for 117. gang for at sikre mig, at alt er, som det skal være.

Onsdag/ 
Jeg skal til specialevejledning i Aarhus klokken 10.30. Derefter mødes jeg med en rigtig dejlig veninde for at dappe en tur på Aros om eftermiddagen. Efter en kulturindspark kører jeg hjem til min mor og får lidt mad; jeg har nemlig inviteret min lillebror i biografen klokken 18.00, hvor der er sidste spilledag på Fantastiske Skabninger, forhistorien til Harry Potter filmene, som min bror og jeg elsker og har holdt som en søskendetradition lige siden den første bog/film udkom.

Torsdag/ 
Torsdag formiddag har jeg et møde med mit andet trykkeri. Jeg var til møde i sidste uge vedrørende endnu en bog, jeg har i støbeskeen, og skal denne dag ud for at tale om omslag og priser. Jeg glæder mig til endeligt at finde ud af, hvordan den skal se ud! Resten af dagen er jeg meget sandsynligt jubel-idiot over at have fundet frem til et endeligt omslag og udtryk for bogen, så jeg holder dagen åben med plads til både litteratursøgning, læsning og rettelser i bogen.

Fredag/ 
Denne dag er jeg nødt til at bruge på mit speciale! Jeg opprioriterer mine egne bøger og lille virksomhed så meget, at jeg negligerer mit speciale, hvilket blot kommer til at bide mig et vis sted senere hen. Jeg skal have styr på den sidste litteratur, så jeg kan begynde at pakke det ned i kufferten til skiferie.

Lørdag/ 
Lørdag er store perked. Og store rengøringsdag! Jeg kan ikke fordrage at tage hjemmefra uden at gøre rent, da jeg så absolut ikke kan fordrage at komme hjem til et hjem, der trænger til en kærlig hånd med støvsugeren og gulvmoppen.

Søndag/
… Rejser vi på skiferie! Vi skal flyve fra Hamborg og lander i Genéve midt på dagen. Turen går til Chamonix, hvor J og jeg holdt, om end sen, efterårsferie i november, og jeg glæder mig til at komme ned at slappe af, nyde den smukke, hyggelige og vidunderlige by, komme op i højden på bjergene, nyde udsigten og turene ned. Vi skal spille spil, gå en masse dejlige ture i de smukke omgivelser og bare nyde at hive en bog (ahem… også specialerelevant…) frem og hygge sig med den og en kop varm te.

Det er, hvad jeg har i vente denne uge, hvad er jeres planer? 

Week #3

Leave a Reply

