Week #4 – Skiing in Chamonix

chamon-centre-river-smaller

I skrivende stund sidder jeg i sengen, op ad sengegavlen, med en lille skål nødder og en kop kaffe ved min side. Solen spyr sine sidste stråler ind ad terrassedøren, og varmen fra dennes store magt mærkes helt ind til benet. Min krop er dejlig træt efter tre dage på ski, og mit hoved trænger til en smule ro, hvorfor jeg sidder her og hygger mig en stund i mit eget og computerens selskab.

chamon-coffee-view

Jeg er i Chamonix med min søde svigerfamilie, og vi nyder livet, roen og naturen i fulde drag. Morgen – og eftermiddagskaffen bliver drukket med ovenstående udsigt, hvilket giver fred helt ind i sjælen. Her er en anden luft; den er frisk, crispy og vidunderlig at indånde. Her kan man trække vejret helt ned i tæerne, man kan gå lange, smukke ture i den natur, som omringer byen og som er små vidunderlig. På pisterne fræser jeg ned et stykke ad gangen, hvorefter jeg stopper op, nyder udsigten, trækker den rene bjergluft helt ned i lungerne og tager muligvis et par billeder på vejen.
Her er vidunderligt, her er smukt og her er plads til at få ro i hovedet.

English recap 
Currently, as os right now, I am sitting in the bed with a petit bowl of nuts and a warming cup of coffee. The sun beams are finding their way through the windows, and it’s rays lightens up the bed and the rest of the room. My body is wonderfully tired after three days of skiing, and my head is calm – and still in need of a small amount of silence, why I put myself right here. 

I am in Chamonix with my sweet family in law. I am truly enjoying this time off, and truly enjoying both my morning and my afternoon coffee with the view above. 
Here I can go for long walk in the most beautiful surroundings, I can breath in the fresh, crispy air all the way down to my toes and still we have the wonderfully cosy smal town in walking distance. 
Here I’ll be spending my week, and I already can’t wait to come back next year!

Week #4 – Skiing in Chamonix

Leave a Reply

