Moments of the Week #1

Tulip trees windy

Ugens momenter. Et behov for at opsummere hvad den forgange uge har budt på, hvad tiden er blevet brugt på, for tiden er der både så meget og alligevel så lidt af. Tiden går så frygtelig stærkt, og inden man får set sig om, står man ved den næste milepæl i livet, uden helt at kunne huske, hvordan man er kommet derhen. Den forgangne uge har budt på lidt af hvert, men mest af alt har specialet følgelig fyldt en stor del – og alligevel er der blevet plads til forbedringer på forskellige områder, og til at nyde nogle af de glæder, som livet bringer med sig. English recap below.

Computer matcha latteDe fleste af mine starter med dette scenarie: en åben computer, en kop matcha latte eller en kop kaffe, en bunke bøger og en åben notesbog. I øjeblikket er jeg ‘i process’, og det er faktisk rigtig svært; der er mange tråde, der skal holdes styr på (og mange noter, der ikke er i system, ahem….), mange tanker om diskussioner, analyser og konklusioner og tid, der skal disponeres. Jeg føler mig enormt priviligeret, idet jeg har mulighed for at sidde hjemme, mens jeg skriver speciale – jeg er omgivet af mit hjem (på trods af vi ligger i flytning), mit eget køkken (og mine egne kopper!) og en vidunderlig natur, som giver mig nogle tiltrængte pauser.

Empty streets aarhusJeg har været til vejledning på universitetet i Aarhus, og hver gang jeg er i Aarhus, må jeg ned i Latinerkvarteret bare for at gå en tur. Jeg har boet lige om hjørnet, før jeg flyttede til Sønderborg, og jeg savner inderligt byen og dens muligheder, så når muligheden for et fix er der, snupper jeg det!

The new diary bog jakkeJeg havde møde med en kvinde, som ejer en lille, sød forretning ude i et sommerhusområde uden for byen. Butikken er fyldt med lækkert tøj og en smule interiør, og vi blev enige om, at hun skal sælge mine bøger. Den første butik til at aftage mine bøger til salg, dét er lidt vildt! Heldigvis var hun ligeså vild med dem som jeg selv, og sikke en kompliment at få. Jeg arbejder stadig på min webshop, hvor jeg egentligt allerhelst vil have bøgerne til salg, og jeg regner stærkt med, at den åbner i starten af juni. 

Udsigt VærftetUdsigten fra hendes lille forretning. Er der ikke SMUKT?!

Buddha meditatingJeg er blevet bedre til at implementere min meditation. Det er den mest vidunderlige lille pause, som ikke behøver vare mere end blot 10 minutter. Jeg er blevet bedre til at fokusere fuldt ud, mens det står på, og jeg er tilmed blevet bedre til at skemalægge en mediation ind i min hverdag. 

Læs også: Weekly Tip #2: Meditation

Yoga meditationJeg har (også) fået dyrket en hel del yoga, faktisk næsten hver dag. Når jeg står op om morgenen glæder jeg mig inderligt allerede til, at jeg p ået tidspunkt i løbet af dagen skal dyrke yoga. Selv om det nogle dage blot bliver til fem, fuldt ud fokuserede solhilsner, nogle stræk eller øvelse på min hed stand, giver det mit hoved en ganske fantastisk pause og min krop et tiltrængt fokus, hvor jeg virkelig bliver både strukket igennem og udfordret. 

Hambros AlleSidst men ikke mindst har jeg færdiggjort denne bog af Lotte Kaa Andersen, Hambros Allé 7 – 9 – 13. Selv om den stikker langt ud fra de bøger, jeg normalt griber ud efter, har har den efterladt et stort indtryk, da den er så samfundsrelevant i forhold til den økonomiske krise, og i forhold til det lette, legende sprog, som Lotte Kaa Andersen gør brug af. Havde jeg ikke skrevet speciale, var den blevet slugt på blot et par dage. Der findes en efterfølger, som jeg uden tvivl har på min to-do liste til når specialet er afleveret 1. juni. Trods specialet giver det at læse mig en pause fra alt det teoretiske og fra alle de tanker, jeg gør mig ift. min opgave. En tiltrængt pause vel at mærke, selv om den sommetider blot varer en times tid efter aftensmad. 

Tulip trees windy

English recap
The past week has been passing by so quickly, actually, time has been passing by so quickly, that it sometimes seems hard to keep up with it. Even though I sit by my computer almost every day to do my thesis, and even though many days seem the same to me when looking back, I usually fill them out with all sorts of stuff – besides doing my thesis, that is. 
I have decided to take a look back on the week that has passed – most likely once a week just to sum it up, and here’s what I’ve made of it: 

1/
Most of my days currently begin like this: with a cup of matcha latte or a coffee, my computer & a bunch of books. Looks flattering? It’s not. But I have come to realise how lucky I am to be able to do my thesis in my own home, surrounded by what I need & by the most beautiful nature. 

2/
I took a stroll down one of my favourite streets in Aarhus before I headed to the university to have a chat with my teacher in regards to my thesis. I l o v e Aarhus, I used to live there before moving down South & sometimes I really, really do miss it. So, whenever I have the chance – I go for a stroll down my favourite part of the city. 

3/
I had a meeting with a woman who owns a small, unique clothing and interior shop just  outside the city. It’s located by a cute, little marina, and while she runs the shop, her husband runs the restaurant. We agreed on her selling my books, why I went to drop them off the following day. She loved them – it was a huge compliment, given that I (of course) love them too! While doing my thesis I am working on my webshop, which I am hoping will open by the beginning of June. 

4/
The view from her shop. Crazy beautiful!

5/
I made time for practising my meditation. It gives me the most needed and wonderful break you can ever imagine. I am getting quite good at it – my concentration while meditating is improving almost day by day (small steps you know), and I am too getting better at finding time to schedule just 10 minutes of looking into a candle (almost) every day. 

6/
I have been doing yoga almost every day the past week. This is truly a highlight in my everyday – even if it is just five sun salutations, some stretches or practising my head stand. It gives me a tremendous break during my day, which I look forward to every single morning when I wake up. 

7/
I finished a book by the Danish author, Lotte Kaa Andersen. It is extremely relevant in regards to the crisis the world has been facing and goes in detail with the problems some families have been experiencing during the time. If it hadn’t been for my thesis, I would have read it in just a few days. 

Moments of the Week #1

Leave a comment